Jag såg en intressant artikel om fängelsetatueringar och deras betydelser, Tänkte att ni också kunde få ta del av denna fräcka information :) ifall allt är sanning vet jag inte!
 
Spindelnät runt armbågen. Detta associeras till en spindel som är fångad i sitt nät. Spindelnätet representerar fängelset och anledningen till att den placeras där är för att fångarna spenderar mycket tid med att sitta med armbågarna i bordet.
Detta låter ändå logiskt och om det stämmer så tycker jag det är rättså "vackert".
 

En tår under ögat. Denna tatuering associerar många till hur många dom har dödat. Men det kan också betyda att de spenderat en lång tid i fängelset. Ifall tårdroppen är tom så kan det betyda att dom försökt mörda någon, eller att deras "inmate" blivit mördad och de söker hämnd.
Vad tror ni om detta?
 

En klocka utan visare symboliserar att fången har spenderat eller ska spendera en lång tid i fängelset. Dom tycker att tiden i fängelset inte spelar någon roll där av den tomma klockan.
 
A.C.A.B - All cops are bastards. Helt enkelt, vissa påstår att det står för Always Carry A Bible, men det första är mer troligt.
 
Där fanns måååånga måååånga fler tatueringar än dessa men jag tog ut dom som man känner till bäst. Det fanns mycket information om de olika gängmedlemmarna i fängelsen, vad deras symbol är och vad den symboliserar. 
 
Jag har precis ätit frukost och ska snart ta hand om mina fina växter! Jag har nuvarande en stor tomatplanta, dock bara två tomater på den hittills. Men stor är den. En citrontimjan, jag vet inte varför. Jag fick den av en tjej, vad kan man använda citrontimjan till? En liten paprika planta, hihi. Där är just nu två små paprikor men det kommer komma minst tjugo till! :D Och sen så har jag tio jordgubbsplantor. Inte fy skam. :) Bloggar mer sen, idag lovar jag det!

Kommentera

Publiceras ej