Jag tänkte göra en hiss och diss lista, helt random. Inte inom några specifika grejer.
 
1. Ordentliga bilder till bloggen! Hur kul är det att besöka en blogg som är tagna med brusiga och suddiga mobilkameror? Näe, sånt gillar vi inte! Det krävs ingen systemkamera för att få till en bra bild utan en digitalkamera fungerar precis lika bra!
Extremt exempel men ni kan ju tänka er själv vad som hade varit roligast att se. :)
 
 
2. Tatueringar! I alla dess former. Förutom dom dära typiska tjejtatueringarna. Typ, drömfångare, kompasser, evighetstecken med en text i, fjädrar som blir fåglar osv... Det kan vara acceptabelt om man har det i samband med något men inte om man har en ensam på handleden eller revbenet och sånt. Fast ändå, tatueringar kan vara fint beroende på vem du är. Är du snäll och har en ensam drömfångare så är det fint :) är du dum i huvudet och har en ensam drömfångare är det fult och du borde ta bort den direkt. 
 
3. Nyårslöften som gör något för andra och inte bara dig själv! Ska ge ett exempel för jag tyckte det var ett väldigt bra och fint nyårslöfte. En jag "känner" (har träffat henne ett par gånger) hade som nyårslöfte att sluta snacka skit. Och det är väldigt ärligt och annorlunda tänkt av henne. Sånt hissar vi här på suts.blogg.se! 
 
4. Kan man hissa sig själv lite? Sätta sig på en pedistal för ett tag? För då tänker jag göra det. Jag hissar min syster samtidigt eftersom allting involverar båda egentligen. Vi har aldrig någonsin gnällt om att behöva ha hjälpt till i hemmet, vi har aldrig surat oss till saker, varit otrevliga mot vår familj, behandlat varandra illa. Väldigt väldigt sällan har vi bett om pengar till saker. Nu börjar jag hissa mina föräldrar med med tanke på att dom fostrat oss rätt. Våra föräldrar har aldrig lagt fram allting framför fötterna på oss, utan vi har blivit uppväxta med att om man gör saker för andra får man saker tillbaka. Och det är den viktigaste lärdomen i livet. Aldrig någonsin har vi tagit något för givet, istället har vi uppskattat extra mycket när vi fått något tillbaka. Den här texten kommer bli så invecklad så jag slutar här. Det jag vill säga är att jag och min syster har lyckats i livet tack vare varandra och våra föräldrar. Och det är jag så himla lycklig över.
 
 
1. Vegetarianer som äter fisk. Jag såg en bild på 9gag.se som handlade och just detta. Så jag gick in på några forum och läste lite om vegetarianer i alla dess former. Och du är ingen vegetarian om du äter fisk. Du har ingen rätt att kalla dig varken demi-vegetarian, vegetarian eller vegan om du äter något djur som en gång har levt. En vegetarian är något som INTE äter sånt som har levt, så alla ni där ute som kallar er vegetarianer men äter fisk/kyckling/höns/kalkon kan ju bara lägga ner och inse att ni inte alls är något speciellt utan köttätare som alla oss andra. Dessutom kan ni ju gå in och läsa och jämföra vilka djur som slaktas/dör på vilket vis och tänka efter om fisk verkligen är det skonsammaste alternativet. 
 
 
2. Hunter boots i vardagen. Alltså visst, jag förstår om det regnar så är det ju snyggt med såna skor men att gå i dom till vardags? Näe, jag ser ingen mening med det faktiskt. Faktum är att det egentligen bara ser löjligt ut med tanke på hur många andra fina skor det finns man kan ha på fötterna. 
3. Grupptryck. Ett problem som alltid kommer finnas. Hen gjorde det så jag vill nog också göra det, hen sa att den tyckte så så jag kanske ska hålla med, åh dom rökar jag kanske också ska göra det. Alltså, NEJ. Stå på dig, gå din egen väg, gör det du vill göra, låt inte andras val ändra dina egna val,gör inte saker bara för att någon annan har gjort eller tänker göra det. Vill du gå samma väg som dom? Vill du vara precis likadan som dom? Vill du inte vara lite annorlunda? Det kan vara grymt jobbigt att stå på sig om ens vänner tjatar på att man ska göra saker, men DU ska inte göra saker bara för att dina vänner gör det och försöker tvinga med dig. Är vännerna riktiga låter dom dig göra det du vill och står ändå kvar vid din sida. 

2 kommentarer

Anonym

05 Feb 2014 21:00

Elin min älskade fina unge.
Blev så varm i mage och hjärta:-)
Så fint skrivet av dig.
Ja... jag och Pappa har verkligen lyckats!
Så stolt och tacksam att jag fått dig... er.... det bästa i mitt liv <3
/Mamma

Anonym

05 Feb 2014 21:11

P.S
Jag sätter dig på den största och högsta pedistalen jag kan hitta....
<3

Kommentera

Publiceras ej