Är när mina föräldrar flyttade isär. Just då var det mest svek och lögner som påverkade mig, inte själva separationen. Dom var aldrig gifta så jag skriver inte skilsmässan.
 
Men nu i efterhand, så inser jag hur hemskt och jobbigt det faktiskt är. Att mina föräldrar inte längre en familj, utan mer trasig. 
 
Jag tar lång tid på mig för att smälta och inse saker, men just idag tror jag att jag insåg på riktigt att mina föräldrar verkligen inte längre är tillsammans, fast det gått ca tre år sen allt hände. Ju mer jag tänker på det ju mer ledsen blir jag, speciellt nu till jul. Att få dela upp vissa saker för man inte längre är en hel familj utan en halv.
 
Jag kanske är ledsen just idag med för att jag har haft världens sämsta dag, knappt har ätit, är trött och ska va ensam hela dagen. 
 
Innerst inne hoppas alla barn att deras föräldrar ska hitta tillbaka till varandra, även om vissa förnekar det så tror jag att det är så. Jag kommer aldrig sluta hoppas på att mina föräldrar ska hitta tillbaka till varandra. Det är nog därför jag har svårt för att acceptera nya partners som dom har.
 
Men sån är jag, ingen kommer kunna ta min mammas plats någonsin och ingen kommer heller kunna ta min pappas plats. Kanske är jag barnslig, men ni som har skilda föräldrar känner nog igen er, om ni inte gör det så kommer ni också inse det en dag.
 
<3
 

2 kommentarer

Christina Andersson

20 Dec 2013 14:28

Härliga ,goa ,fina Elin . Försök att inte tänka så mycket på det som varit man kan ju inte ändra på det,och jag förstår att det varit 3 jobbiga år och att det så klart fortfarande är men du har ju ändå en fin familj och det verkar ju som att du och Tobias är väldigt lika och nära,så fina ihopa.Du har hela livet framför dig och det är ju underbar.....njut och se framåt skulle bara vilja ge dig en bamsekram just nu och en massa lyckopulver:) Men det får du säkert av Tobbe;)
Puss o Kram och njut av julen ÄVEN om hela familjen inte är samlad samtidigt så har du ändå alla runtomkring dig <3

Anna-B. /mormor

22 Dec 2013 08:16

Mitt kära älskade goa fina barnbarn!Jag instämmer i inlägget som goa moster skrivit!
Just nu skulle jag vilja ge dig en STOR hjärtevarm kram!Ditt inlägg är så naturligt o rakt på,förståeligt!Det känns alltid bra att lätta och "ventilera"av sig på sina känslor och tankar! Så är vi alla normalt "funtade"!
Tycker så jäääätemycket om er ALLA!
STOR julekram till dig o Tobbe
Kramar/mormor/ Anna-Britta




Kommentera

Publiceras ej