Ringde en skola idag och pratade om att byta linje & hoppa direkt till tvåan... Han sa att det fanns en möjlighet men att han ville se min studieplan. Gissa om jag håller tummarna? Hoppas så innerligt! Vad det är för linje berättar jag inte förrän det är bestämt. Så jag sitter och väntar på att min mentor ska skicka det, jag har precis packat upp min resväska. 
 
Måste med handen på hjärtat säga att det tog emot lite. Jag älskar att vara sambo, det är så otroligt skönt. Men samtidigt så längtar jag hem. Tänkte göra en plus och minus lista med saker att bo hemifrån.
 
Plussaker!
+ Bestämma själv när man ska städa.
 
+ Bestämma själv vilken middag man vill ha.
+ Bestämma vilken film man vill se. (Detta har alltid varit ett problem i min familj pga delad smak.)
+ Kunna gå omkring naken.
+ Kunna göra saker när "the mood strikes you". Massa saker.
+ Vara ensam hemma.
+ Få vara ensam med Tobias, oftast.
 

Nu till minussaker.
- Vara ensam hemma så mycket, Tobias kommer ju hem klockan 18 eller 20 varje vardag. 
- Behöva laga mat själv varje dag, sen oftast ta disken i brist på annat.
- Inte kunna säga godnatt till mamma/pappa/syster på riktigt.
- Inte träffa dom lika ofta.
- Behöva städa ensam. (Bara på onsdagar, på söndagar hjälps vi åt men ändå.) 
- Att sakna sin familj så himla mycket. :(
 

Det är dom sakerna jag kan komma på nu. Några regler vi satt upp i hemmet är följande; (
 
1. Fälla ner toasitsen. - Följs väl sådäraaa....
2. Byta toarulle. - Följs.
3. Städa varje onsdag och söndag. - Följs.
4. Tvätta samt lägga in tvätten varje söndag. - Följs till hälften, tvätten läggs inte in direkt.
5. Plocka undan/sätta ner i diskmaskinen direkt. - Följs inte så värst bra. 
6. Ta ut/ta ner sopor. - Följs sådära..
 

Sådär, nu har ni våra regler som kan vara bra att tänka på :) det är inte bara en av oss som inte följer alla regler utan det jag inte gör Tobbe och vice versa. Snart ska jag påbörja middagen. Tobias kommer inte hem förrän klockan åtta ikväll och sålänge tänker jag inte vänta... 

Kommentera

Publiceras ej